تعمیر لپ تاپ تعمیر لپ تاپ .

تعمیر لپ تاپ

الکتروموتور ضد انفجار

الکتروموتور ضد انفجار در کاربرد های صنعتی با نام موتور های ضد جرقه، الکتروموتور شرایط خطرناک و… شناخته میشود.طراحی الکتروموتور های ضد انفجار به این صورت است که در یک محیط سر بسته طراحی انجام گشته است. هدف از تولید این موتور ها جلوگیری از ایجاد جرقه در شرایط و محیط هایی که دارای مواد و گازهای اشتعال زا می باشد، قطعات داخلی این الکتروموتور های ضد انفجار طوری ساخته شده است که از ورود هرگونه شی به داخل الکتروموتور جلوگیری می کند و همچنین در برابر هر گونه خوردگی و یا افزایش دما زیاد نیز مقاوم می باشند.

الکتروموتور ضد انفجار
انواع الکتروموتور های ضد انفجار

موتور ضد انفجار با پوسته باز
الکتروموتور ضد انفجار با پوسته بسته
الکتروموتور های ضد انفجار پوسته باز
الکتروموتور های مقاوم در برابر قطره آب و هوایی و ایمن در برابر شرایط حفاظتی

از بین نمونه های الکتروموتور های ضد انفجار با پوسته باز نمونه مقاوم در برابر قطره بالاترین کاربرد را دارد و بعد از آن مقاوم در برابر پاشیدگی دومین رتبه و بعد از آن مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی البته شایان ذکر است که باید توجه داشت از این گروه از الکتروموتور های ضد انفجار نباید در مکان های دارای گازهای اشتعال زا مورد استفاده قرار گیرد.

الکتروموتور ضد انفجار با پوسته بسته
الکتروموتور بدون تهویه هوا

الکتروموتور با پروانه خنک کننده

الکتروموتور محدود با هوای بیشتر

الکتروموتور های ضد انفجار با پوسته بسته در برابر نشت گاز کاملا ایزوله می باشند و برای مواردی با وجود گاز های خطرناک بسیار مناسب است.

الکتروموتور ضد انفجار ویژگی های منحصر به فردی نسبت به موتور های الکتریکی معمولی دارند تا گواهینامه لازم جهت نصب در شرایطی که خطر انفجار دارند را داشته باشند.

انتخاب دقیق تجهیزات ، به ویژه موتورهای الکتریکی در مکان های خطرناک نظیر پالایشگاه های نفت و گاز ، تصفیه خانه های شیمیایی و معادن مستلزم رعایت استاندارد لازم برای بالابردن ایمنی است.

علت انفجار الکتروموتورها
در الکتروموتورها معمولا به دو علت انفجار ایجاد می شود :

بخار ، گاز یا گرد و غبار موجود در محل نصب الکتروموتور سطح موتور در حین کار را گرم می کند.
قوس ناشی از نقص در موتور ، مانند خرابی عایق سیم پیچ یا مشکل منبع تغذیه ، باعث شعله ور شدن ماده محیطی می شود.
ساختمان داخلی الکتروموتور های ضد انفجار به گونه ای طراحی شده اند که هیچ ارتباطی با محیط بیرون نداشته و در صورت بروز انفجار توسط گازهای خطرناک، انفجار در یک محیط کوچک محفوظ صورت میگیرد و بخار حاصل از انفجار خارج میشود تا گازهای داخل محفظه کاهش دما صورت بگیرد و سبب جلوگیری از انفجار دوم شود.

موتورهای ضد انفجاربرای کاربردهای صنعتی با حضور مواد قابل اشتعال مورد نیاز است. ضد انفجار به این معنی نیست که موتور هرگز منفجر نخواهد شد و همچنین از ایمنی در برابر انفجارهای خارجی مصون نیست. در عوض ، یک موتور ضد انفجار از ویژگی هایی برخوردار است که از احتراق انفجار موتور در فضاهای قابل احتراق جلوگیری می کند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۳۶:۴۲ توسط:پوران دخت خدابخش موضوع: نظرات (0)